Oxyma neemt Oogst over

21-04-2016 (19:13) - Bureaus

Oxyma neemt een 100% belang in digital performance bureau Oogst. Het bureau blijft zelfstandig en onder eigen merknaam opereren. De oprichters van Oogst investeren in Oxyma en gaan meebouwen aan de realisatie van de gezamenlijke omni-channel ambitie. 

Eind vorig jaar maakte Oxyma haar plannen bekend om met een ‘buy & build’ strategie Nederlands eerste echt geïntegreerde omni-channel marketing agency te worden. In de afgelopen maanden is een strategische marktscan uitgevoerd waarbij oriënterende gesprekken zijn gevoerd met partijen in binnen- en buitenland.

gemeenschappelijke identiteit
Met de eerder aangesloten mobile agency aFrogleap, bestaat Oxyma nu uit een groep van gespecialiseerde ondernemingen op het gebied van Mobile Marketing, Paid en Owned Media en CRM. Oogst zal, net als aFrogleap, zelfstandig en onder eigen label in de markt blijven opereren. Parallel daaraan zal vanaf dag één aan de geïntegreerde omni-channel propositie worden gebouwd en werken de bedrijven toe naar één gemeenschappelijke Oxyma identiteit. 

specialistische expertise
Ronald Morcus, CEO Oxyma: ‘Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan een “leading” agency dat hen als business partner helpt integraal, geïntegreerd en 360° over alle media en communicatiekanalen heen klantwaarde te meten, creëren en te optimaliseren. Met onze bestaande propositie kwamen we weliswaar een heel eind, maar hadden we wel een duidelijke focus op de zogenaamde Owned Media en CRM kant. Met de specialistische expertise van Oogst op het gebied van Paid Media wordt Oxyma versterkt in haar positie als omni-channel marketingspecialist.'

opwindende fase
Nico Maessen
, medeoprichter van Oogst: ”We hebben in Oxyma een partner gevonden die onze visie op online marketing deelt. We werkten op een aantal vlakken al samen en de klik was zowel cultureel als inhoudelijk sterk. Voor ons als oprichters is het belangrijk dat we als specialisten meegaan in een grotere ambitie. Als ondernemer is het een uitdagende en opwindende nieuwe fase. We combineren de kracht van onze zelfstandigheid met de synergie als groep.'

 

 

 


Media

Marketing

Economisch