Perron van de Liefde
15-02-2016 (09:38) - Bureaus
NS gaf op Valentijnsdag een nieuwe dimensie aan flirten in de trein met Perron van de Liefde .
Meer dan 400 reizigers op station Haarlem en Utrecht Centraal hadden live contact met elkaar via levensgrote Valentijnschermen.
Sloeg de vonk over, dan konden ze dat direct op het scherm aangeven. Deed de ander
dat ook, dan was er een match. Met als beloning voor beiden: direct een treinreisje naar Amsterdam.
30 matches konden samen op een champagne-date. En wel op de meest romantische plek die
normaal niet voor publiek toegankelijk is: de Koninklijke Wachtkamer op Amsterdam CS.
Met deze Valentijn-actie wil NS laten zien hoe leuk het is om onderweg contact te hebben met
medereizigers. Hoe leuk Haarlemmers en Utrechters elkaar en oeveel champagne flessen zijn er ontkurkt, is te zien in de korte ‘Perron van de Liefde’.
Credits
Opdrachtgever Nederlandse Spoorwegen
Verantwoordelijk Claudia Felix, José Hofman, Marieke Nijhoff, Erik Kroeze
Bureau N=5
Concept Olaf van der Geld, Wilbert Leering
Art direction Olaf van der Geld, Peter Hebbing
Copy Romke Oortwijn, Nienke Oosterbaan
Design Marcel Berghuis
Motion graphic & fotografie Renoud Netjes
Strategie Mijntje Cuijpers, Joris Gruiters
Account Maarten Posthumus, Willemijn Reuvers
Producer Barbara Leusink, Jasper Baartmans
Productie Minivegas
DoP Gregg Telussa
Regisseur Maarten Boon
Editor Kim Hinrichs
Design & bouw lijst installatie Jaron Korvinus (StudioSpass)
Muziek Massive Music
Mediabureau Mediabrands