Publisher Wayne Parker Kent lanceert reclamebureau

09-02-2016 (23:08) - Bureaus

De Amsterdamse uitgeverij Wayne Parker Kent, bekend van titels NSMBL, Beautify en Froot, lanceert deze week een eigen reclamebureau. Het bureau, dat onder de naam WPK The Agency zal opereren, is gespecialiseerd in content marketing.

'Bij Wayne Parker Kent hanteren we al jaren hetzelfde motto: 'We don’t care where people see, hear of feel our content. We just care they do', vertelt creative lead Mark Schoones. 'Tegenwoordig word je dood gegooid met de kreet: ‘Ieder merk moet een uitgever zijn’. Maar wij zijn altijd al een uitgeverij geweest. Ee´n met een ruime ervaring in content marketing. Door die ervaring weten we hoe je een publiek op een effectieve en duurzame manier opbouwt en vast houdt.'

content met merken verbinden
In het verleden ontwikkelde Wayne Parker Kent content campagnes voor merken als KPN, Samsung en NS International. 'Eigenlijk waren we al heel lang een reclamebureau, in de zin dat we bij Wayne Parker Kent content met merken verbinden. Nu draaien we dat model om; we servicen merken die op zoek zijn naar content. Omdat we geloven dat zowel merken als uitgevers uiteindelijk op zoek zijn naar hetzelfde: een publiek dat geïnteresseerd is in hun verhaal. Ons motto blijft dus overeind staan; we voegen alleen een lettertje toe: 'We don’t care where people see, hear or feel your content. We just care they do.'

omvangrijke resources

'Dankzij de omvangrijke resources van Wayne Parker Kent kunnen we merken op allerlei vlakken helpen', vervolgt agency lead Frank Goren. Goren verliet onlangs MPG. waar hij client services director was. 'We willen merken helpen hun verhaal te vinden, perfectioneren en te distribueren. Op dezelfde manier als onze platformen dat doen.' De ervaring van Wayne Parker Kent speelde een essentie¨le rol bij zijn keuze, vertelt Goren. 'Theorie is natuurlijk één ding maar Wayne Parker Kent heeft meermaals bewezen de succesvolle daad bij het woord te voegen. De combinatie tussen content productie en distributie is tegenwoordig key. Wayne Parker Kent, en dus ook WPK The Agency, excelleert op beide vlakken.'
 

Foto: Frank Goren links en Mark Schoones rechts


Media

Marketing

Economisch