Rhinofly is Kaliber

28-05-2015 (11:49) - Bureaus

Vandaag verandert het Utrechtse bureau Rhinofly de naam in Kaliber. Achter de naamswijziging gaat een koerswijziging schuil waaraan de afgelopen drie jaar intensief is gewerkt. De tijd waarin we een spoor achterlieten van half afgemaakte dromen, hebben we inmiddels ver achter ons gelaten.’

Rhinofly heet vanaf nu Kaliber, creatief bureau voor interactieve merkbeleving. Aanleiding voor de naamswijziging is de koerswijziging en herpositionering van het bureau, dat in 1996 werd opgericht. Gedreven door nieuwsgierigheid naar technologie en innovatie is het bureau getransformeerd van volgzaam naar beeldbepalend interactief bureau Naast de nieuwe naam en positionering is ook een nieuwe identiteit en website ontwikkeld, waar de fysieke en digitale wereld op een bijzondere manier samenkomen.
 
Oprichter Ronald van Schaik: 'We hebben kritisch gekeken naar wat ons echt drijft en ontdekten dat het onze behoefte is om de wereld te begrijpen, we noemen het Ontdekkingsdrift. Niet alleen de behoefte om kennis te hebben van ontwikkelingen, maar ook te begrijpen hoe dat toe te passen. Ons nieuwe beeldmerk, Tommy, representeert die Ontdekkingsdrift. Hij staat op zijn tenen en reikt naar iets waar hij nét niet bij kan - want het onbekende heeft een magische aantrekkingskracht.
We kunnen nu onze creatieve, strategische èn technologische vaardigheden in de volle breedte voor onze opdrachtgevers en voor onszelf inzetten. De tijd waarin we een spoor achterlieten van half afgemaakte dromen, hebben we inmiddels ver achter ons gelaten.’
Er werken 47 mensen bij het bureau.
 
Op 12 juni verschijnt in fonk een interview met Ronald van Schaik.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch