Roos & van de Werk en Friends for Brands winnen pitch Rotterdam Zuid

06-06-2017 (16:09) - Bureaus

Hart van Zuid is het ‘hart’ van Rotterdam op Zuid. Sinds 2016 ondergaat het gebied rondom Zuidplein en Rotterdam Ahoy een totale metamorfose. De komende jaren wordt het omgetoverd tot een nieuw bruisend stadscentrum. Gemeente Rotterdam en bouwcombinatie Ballast Nedam/ Heijmans realiseren Hart van Zuid in een publiek-private samenwerking.


branding en activatie

Deze opdrachtgevers schreven begin dit jaar een pitch uit voor de positionering, branding en communicatie van het gebied. Roos & van de Werk / Friends for Brands is hierbij als winnaar uit de bus gekomen. Samen vormen de twee bureau’s een full-serviceteam van strategie en concept tot branding en activatie. Diederik Erkel, projectdirecteur Hart van Zuid: “Roos & van de Werk en Friends for Brands hebben ons een concreet en passend creatief antwoord gegeven op basis van een onze lange termijnstrategie. Ook de stakeholders zijn positief en enthousiast. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan.”

lokale stakeholders
De komende tijd gaan de partijen samen verder in gesprek met lokale stakeholders waaronder Rotterdam Ahoy, winkelcentrum Zuidplein, Zwembad Charlois en Theater Zuidplein om samen het concept verder aan te scherpen zodat voor alle partners, betrokkenen en bezoekers van het centrum op Zuid gaat werken.

Rondom de opening van het nieuwe Zwembad Hart van Zuid dit najaar zullen de eerste communicatie uitingen zichtbaar worden voor een groot publiek.


Media

Marketing

Economisch