TamTam strategisch partner voor realisatie van de Eneco-app

20-02-2017 (13:26) - Bureaus

Eneco heeft als doel om haar innovatieve dienstverlening via mobiel verder uit te breiden door onder meer ‘state of the art’ apps te ontwikkelen voor de ruim 2.1 miljoen klanten. De nieuwe Eneco app is daarin eerste stap en biedt klanten inzicht en controle over hun energie. Door steeds slimmere tools stelt de app klanten in staat om precies te zien wat ze verbruiken. 


Zo wordt er gewerkt aan de ‘Tussenstand Tool’ waarmee de app een jaarnota al ver vooruit kan voorspellen. Verder gaat de app samenwerken met slimme devices als de Toon thermostaat, zonnepanelen en de Warmtewinner. Zo biedt de Eneco app niet alleen inzicht, maar wordt het ook een essentiële tool om klanten te helpen hun huishouden te verduurzamen.


Danijel Bonacic
, Strategy Director bij TamTam (part of Dept): 'Eneco gaat voor een duurzame nieuwe wereld. De app is een centraal onderdeel van deze strategie. Op basis van de laatste technologische mogelijkheden en Eneco’s nieuwe services blijven we deze doorontwikkelen. Daarbij verzamelen we feedback via het Eneco forum en testen we samen met de gebruikers.'


next level
Eneco verwacht dat in de toekomst steeds meer klanten al hun energiezaken via mobiel willen regelen. Daarom biedt de nieuwe Eneco app niet alleen inzicht maar ook uitgebreide service: van het betalen van een factuur tot een bericht aan de klantenservice. Joos Luteijn, Manager Digital, Eneco: 'Vanaf dit voorjaar brengen we onze mobiele dienstverlening met deze nieuwe app naar een next level en creëren we een platform waarmee we met innovatieve diensten onze klanten gaan helpen bij het verduurzamen van hun huishouden; de Eneco App als nieuwe energiepartner van de klant.'


Eneco heeft TamTam (part of Dept) gekozen door de uitgebreide ervaring van het bureau met het ontwerp van mobile customer journeys en de ontwikkeling van omvangrijke mobile apps. De samenwerking vindt plaats op het gebied van strategie, innovatie, design en development.

 


Media

Marketing

Economisch