Timm & Pimm introduceert duurzaam marketinglabel

21-07-2017 (09:59) - Bureaus

Marketingbureau Timm & Pimm introduceert deze zomer haar initiatief REV, een nieuw social marketinglabel met de focus op duurzaamheid en groene groei. Het ‘zusje’ van Timm & Pimm richt haar aandacht op de positieve impact die social kan maken op de planeet.
 

duurzame toekomst

Initiatiefneemster Mijke de Vette legt uit dat REV is ontstaan vanuit de behoefte van het team om de creativiteit, kennis en energie binnen Timm & Pimm in te zetten voor een betere wereld. “Steeds meer merken en organisaties maken zich hard voor het klimaat, duurzaamheid en een leefbare planeet. Het gevoel van urgentie dat we samen moeten bouwen aan een duurzame toekomst speelt ook bij Timm & Pimm een steeds grotere rol. Er zit zoveel expertise in ons bedrijf. Waarom zouden we dat niet inzetten om mensen met mooie ideeën een stap verder te helpen?”


social marketing voor duurzame merken en organisaties

Met REV creëert Timm & Pimm nu dus een nieuw label, speciaal voor merken en organisaties die dezelfde visie delen. Van resultaatgerichte strategieën en creatieve concepten tot effectieve implementatie en training, REV biedt verschillende diensten aan. Mijke benadrukt: “REV wordt niet gedreven door angst of pessimisme over de toekomst, maar juist door optimisme over wat er allemaal mogelijk is. Er ís een andere optie! Met REV laten we de buitenwereld zien dat Timm & Pimm zich bewust is van haar verantwoordelijkheid om de keuze voor verandering te maken.”

 

meerwaarde REV

REV spreekt met haar nieuwe concept dus verschillende groepen aan. Daarmee richt REV zich niet alleen op NGO’s en goede doelen. Mijke:  "We merken dat organisaties soms moeite hebben hun verhaal op de juiste manier naar buiten te brengen en in succesvolle campagnes om te zetten. REV gaat samen met deze bedrijven of merken om tafel en kijkt hoe wij hun verhaal online kunnen verzilveren. Hier komt de filosofie van Timm & Pimm om de hoek kijken: resultaatgericht en datagedreven werken. Zo maken we het effect van onze creativiteit zichtbaar en halen we optimaal rendement uit de online marketinginspanningen. Want juist voor bewuste of duurzame initiatieven betekent meer rendement direct meer impact."


Media

Marketing

Economisch