XXS nieuwe bureau van Decathlon

25-11-2015 (07:59) - Bureaus

XXS Amsterdam is aangewezen als nieuw creatief bureau voor internationale sport retailer Decathlon. Het bureau is gevraagd een positionering voor de Nederlandse markt te ontwikkelen.

Daarnaast creëert XXS Amsterdam in nauwe samenwerking met Decathlon gerichte lokale streetsmart campagnes rondom winkelopeningen door heel Nederland. Beginnend met de opening van de Decathlon concept store vandaag in Breda.

Het bureau won het account onlangs in een pitch van vier andere Nederlandse bureaus. Decathlon, ‘s werelds grootste sport retailer, was op zoek naar een bureau dat het Franse sportmerk in Nederland een eigen positie en gezicht geeft. De uitdaging voor XXS Amsterdam is om de merkbekendheid te vergroten en het bedrijf te helpen groeien.

Remy Kurpershoek, ECD, XXS Amsterdam: 'Voor de openingscampagne in Breda hebben we voor Decathlon heel gericht local sport heroes geportretteerd. De beelden en het verhaal achter deze sporters zijn met de impact en allure van grote sportmerken afgebeeld in het centrum van hun eigen stad. Daarbij maken we met sportgerichte activaties de belofte ‘klaar voor de sport’ tastbaar door heel de stad.'

Daan Zijderveld, Digital Director bij Decathlon Nederland: 'De missie van Decathlon is vrij eenduidig: 'sport toegankelijk maken voor iedereen'. Echter, omdat het merk in Nederland -in tegenstelling tot in Frankrijk- minder bekend is, behoeft het uitdragen van deze boodschap een andere aanpak. XXS Amsterdam heeft veel ervaring met campagnes in de retail sector en weet van Decathlon, op een creatieve manier, een merk te maken waar je niet omheen kunt.'

De sport retailer heeft in Nederland momenteel zes vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn, Leeuwarden, Kerkrade, Best en nu ook in Breda.



 


Media

Marketing

Economisch