Young Originals wint tweede ronde New Kids on the Block

12-02-2016 (16:10) - Bureaus

Het was een ongelooflijk spannende tweede ronde van de SAN New Kids on the Block verkiezing. De bal ging dagenlang heen en weer tussen Young Originals en Redmint. Later mengden ook Hammerfest en Bureau Loos zich steeds nadrukkelijker in de strijd. Young Originals hield stand en won gisteren nipt. Maar ook Redmint, Hammerfest en Bureau Loos maken nog dik kans voor een plek op de Longlist.

kanshebbers voor Longlist
Morgen op fonkoline een Whatsapp interview met de winnaar van de tweede ronde van de SAN New Kids on the Block verkiezing: Young Originals.
MENSCH en Young Originals hebben beide een poll gewonnen, maar de complete lijst met kanshebbers voor de Longlist omvat na 2 polls (met nog twee polls te gaan) inmiddels 7 serieuze kandidaten. In alfabetische volgorde zijn de 7 belangrijkste kandidaten voor de Longlist op dit moment: Big Bang, Bureau Loos, Hammerfest, MENSCH, Redmint, Young Originals, Volt.

Novel, ANOMANN, Smit Prins Amsterdam Agency en Brandmeister lijken op dit moment kansloos voor een positie op de Longlist, terwijl voor FX, afhankelijk van de uitslagen van de laatste 2 polls, de deur nog op een kier staat.

welke bureaus in de 3e poll?
Aanstaande maandag start de derde poll met een nieuwe reeks van 6 bureaus. In de derde poll strijden gedurende drie dagen (op alfaberische volgorde) Colorbleed, Influencer Marketing Agency, Neew, Peakfijn, Roger’s Communication en Wunder om een plek op de Longlist.

samenstelling definitieve Longlist
De 15 bureaus met de meeste stemmen gaan na afloop van vier polls onder de 24 bureaus van de Considerationlist door naar de Longlist. Deze 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van White Papers, interviews in FONK en aan de hand van hun websites. De Hoofdjury komt op 29 maart bijeen om alle 15 bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van 6 bureaus wordt samengesteld.

presentaties & finale
Op 28 april geven de 6 kandidaten een presentatie voor de Hoofdjury en de Vakjury. Beide jury’s leggen hun oordeel vast in een persoonlijk juryformulier. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury. De 3 finalisten worden op 28 april ter plekke bekend gemaakt Op 26 mei wordt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten in Studio 21 in Hilversum bekend welk bureau met het SAN New Kids on the Block Accent 2015 aan de haal gaat.

De complete lijst van 24 bureaus die dit jaar op de Considerationlist staan, vind je hier.
 


Media

Marketing

Economisch