50-jarig Zeeman blaast bellen

26-05-2017 (10:23) - Campagnes

Zeeman bestaat 50 jaar. En dus is het feest. Er is bellenblaas voor iedereen en een feestje in alle 1.285 winkels. Persuade ontwikkelde de nieuwe crossmediale jubileumcampagne voor Zeeman die vanaf 26 mei in 7 landen tegelijk van start gaat.
 
Bellenblaas 
De nieuwe campagne trakteert alle klanten van Zeeman op gratis bellenblaas. Het flesje bellenblaas is al jaren één van de favoriete artikelen bij Zeeman. Naast de gratis bellenblaas wordt er op 3 juni in 7 landen feest gevierd om alle klanten te bedanken. Hoogtepunt van het feest is de poging een nieuw wereldrecord bellenblazen te vestigen. In heel Europa wordt er in alle winkels tegelijkertijd bellen geblazen door zoveel mogelijk klanten en Zeeman-medewerkers. We jagen de campagne in alle landen aan met een tv commercial en een online campagne. Via social media kanalen roepen we klanten op om foto’s van het wereldrecord en het feest te delen.
 
helemaal van nu
In 1967 opende Jan Zeeman de eerste Zeeman winkel in Alphen aan den Rijn. In 50 jaar tijd is Zeeman uitgegroeid tot één van de grootste textielsupers van Europa. In 2017 zijn er 1.285 winkels in heel Europa. Met de campagne laten we zien dat Zeeman een eigentijdse formule is, die nog altijd relevant is voor heel veel mensen in Nederland en daarbuiten. Meer dan de helft van alle winkels is inmiddels verbouwd.