ABN AMRO SpeechService helpt starters
27-05-2016 (13:57) - Campagnes
Starters op de woningmarkt hebben tegenwoordig eigen geld nodig. Maar ‘Pa, ma kan ik 20.000 euro van jullie lenen?’ is niet een heel makkelijk gesprek. Daarom helpt ABN AMRO deze jongeren. Met een persoonlijke en overtuigende speech van niemand minder dan Clarence B. Jones: de speechwriter van ‘I have a dream’.
De activatie is onderdeel van de nieuwe ABN AMRO-campagne waarin de bank woon dromen wil waarmaken en doelen dichterbij brengt. In een commercial laat ze zien dat inspiratie voor het huis van je dromen soms uit onverwachte hoek komt. In de retail en online campagne stelt ABN AMRO zich op als vraagbaak die hulp biedt in alle stappen tot de koop van een huis; van ontdekken wat je kunt lenen, hoe je als zzp'er een huis koopt tot hoe je als starter aan eigen inbreng komt. Met deze geïntegreerde campagne van N=5 helpt ABN AMRO mensen om het huis te kunnen kopen waar ze van dromen.
credits
Klant: ABN AMRO
Bureau: N=5
TVC Droomhuis
Concept: Romke Oortwijn, Bart Kooij
Art Direction: Bart Kooij
Copy: Romke Oortwijn
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout, Vera van Dam
RTV Producer: Christ Bloemheuvel
Productie: Bonkers
Regie: Bram Schouw
Edit: Annelien van Wijnbergen / Kapsalon
Webvertising
Art Direction: Carsten van Berkel
Copy: Stefan Leendertse
Strategie: Vincent Seeber
Account: Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer: Tisha Hoppenbrouwers
Online Activatie: Speechwriter
Creative Director Interactive: Olaf van der Geld
Art Direction: Carsten van Berkel
Copy: Stefan Leendertse
Strategie: Vincent Seeber
Account: Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer: Jasper Baartmans, Tisha Hoppenbrouwers
RTV Producer: Monique Neuteboom
Motion Graphics Designer: Renoud Netjes
Designer: Marcel Berghuis
Design: Big Pitcher
Development: Code&Coding
Regie: Daniel Gallenkamp
Geluid: The Ambassadors
ABN AMRO - SpeechService from N=5 on Vimeo.