ABN AMRO SpeechService helpt starters

27-05-2016 (13:57) - Campagnes

Starters op de woningmarkt hebben tegenwoordig eigen geld nodig. Maar ‘Pa, ma kan ik 20.000 euro van jullie lenen?’ is niet een heel makkelijk gesprek. Daarom helpt ABN AMRO deze jongeren. Met een persoonlijke en overtuigende speech van niemand minder dan Clarence B. Jones: de speechwriter van ‘I have a dream’.

 
 
Een huis kopen is vandaag de dag niet zo eenvoudig. De regels zijn aangescherpt. De eisen hoger. Zonder eigen inbreng is het tegenwoordig zelfs onmogelijk om de aankoop van een huis volledig met een hypotheek te financieren. Voor het overgrote deel van de starters is dit een complete verrassing. Maar als spaargeld ontbreekt, is het niet zo dat een hypotheek onbereikbaar is. Er is een mogelijkheid deze eigen inbreng te financieren via ouders. Dat kan zelfs fiscaal aantrekkelijk voor ze zijn. Maar hoe begin je zo’n ‘geldgesprek’?

Power of Speech
Om starters te helpen het ijs te breken bij hun ouders, hebben ze een goed en overtuigend verhaal nodig. Een grootse speech zoals alleen de groten der aarde dat kunnen. Dr. Clarence B. Jones hielp Dr. Martin Luther King Jr. met de meest legendarische speech aller tijden ‘I have a dream’. En hij bleek nog altijd alive and kickin’ te zijn.  Deze inmiddels 85-jarige rockt, zoals-ie het zelf zegt, nog elke dag het keyboard van zijn laptop. Zo is hij een vaste columnist van The Huffington Post en is hij professor op Stanford University in Silicon Valley. 
 
SpeechService
De SpeechService is vanaf 26 mei beschikbaar via: abn.com/speechservice. Aan de hand van een aantal persoonlijke vragen die Clarence aan je stelt, wordt een speech gegenereerd.
 
geïntegreerd

De activatie is onderdeel van de nieuwe ABN AMRO-campagne waarin de bank woon dromen wil waarmaken en doelen dichterbij brengt. In een commercial laat ze zien dat inspiratie voor het huis van je dromen soms uit onverwachte hoek komt. In de retail en online campagne stelt ABN AMRO zich op als vraagbaak die hulp biedt in alle stappen tot de koop van een huis; van ontdekken wat je kunt lenen, hoe je als zzp'er een huis koopt tot hoe je als starter aan eigen inbreng komt. Met deze geïntegreerde campagne van N=5 helpt ABN AMRO mensen om het huis te kunnen kopen waar ze van dromen. 

credits

Klant:                                            ABN AMRO
Bureau:                                         N=5

TVC Droomhuis
Concept:                                       Romke Oortwijn, Bart Kooij
Art Direction:                                 Bart Kooij
Copy:                                            Romke Oortwijn
Strategie:                                      Marc Oosterhout
Account:                                        Judith Lavalette, Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout, Vera van Dam
RTV Producer:                              Christ Bloemheuvel
Productie:                                      Bonkers
Regie:                                            Bram Schouw
Edit:                                               Annelien van Wijnbergen / Kapsalon

Webvertising
Art Direction:                                 Carsten van Berkel
Copy:                                             Stefan Leendertse
Strategie:                                       Vincent Seeber
Account:                                        Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer:                    Tisha Hoppenbrouwers

Online Activatie: Speechwriter
Creative Director Interactive:       Olaf van der Geld
Art Direction:                                Carsten van Berkel
Copy:                                            Stefan Leendertse
Strategie:                                      Vincent Seeber
Account:                                       Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer:                    Jasper Baartmans, Tisha Hoppenbrouwers
RTV Producer:                              Monique Neuteboom
Motion Graphics Designer:           Renoud Netjes
Designer:                                      Marcel Berghuis

Design:                                         Big Pitcher
Development:                               Code&Coding
Regie:                                           Daniel Gallenkamp
Geluid
:                                          The Ambassadors

 
 

ABN AMRO - SpeechService from N=5 on Vimeo.