Anderzorg volgt echte vriendengroep in nieuwste campagne

19-11-2015 (09:01) - Campagnes

Vandaag lanceert Anderzorg haar nieuwste campagne gecreëerd door XXS Amsterdam. De campagne richt zich op de jonge generatie die zich weinig bezighoudt met haar zorgverzekering.

De campagne bestaat uit een commercial en een reeks van zeven FAQ-video’s. De video's beantwoorden op een heldere en korte manier de belangrijkste vragen die bij de doelgroep leven met betrekking tot hun zorgverzekering en worden in de komende periode via diverse kanalen verspreid.

Gedurende de campagne wordt er een echte vriendengroep gevolgd in hun dagelijks leven en is er te zien voor welke keuzes zij worden gesteld met betrekking tot hun gezondheid. Bijvoorbeeld: Wat gebeurt er met je eigen risico als je je bezeert tijdens de mud run? Op deze wijze geeft Anderzorg dit jaar een nieuwe invulling aan hun belofte ‘Samen beter’.

Maurice van Dijk, Merkstrateeg bij Anderzorg: ‘Met deze campagne bieden we content die draait om dingen die je wél wil horen van je zorgverzekeraar. Op een manier die aansluit bij de leefwereld van onze doelgroep. Hiermee pogen we in al het campagnegeweld nuttig te zijn voor voor bestaande en nieuwe klanten.’
Karlijn Marchildon, Strateeg bij XXS Amsterdam: ‘In de conceptfase bleek dat er bij jongeren vooral op zeven belangrijke punten onduidelijkheid bestaat rondom het afsluiten van een zorgverzekering. Anderzorg speelt hierop in door helderheid te scheppen.

 

Anderzorg najaarscampagne - Thomas over het overstappen from XXS on Vimeo.