App helpt Nederlanders in Fiets Telweek

20-09-2016 (12:16) - Campagnes

Deze week trapte het grote Nationale Fietsonderzoek af. Door middel van een landelijke campagne wordt heel Nederland opgeroepen om deel te nemen aan het onderzoek door de innovatieve onderzoeksapp te downloaden. 

 
Met de app wordt data met betrekking tot het landelijke fietsgedrag verzameld. Overheden, onderzoeksinstellingen en maatschappelijke organisaties ontvangen de resultaten, zodat het fietsbeleid in Nederland verbeterd kan worden. 
 
Om de benodigde grootschaligheid te bereiken is gebruik gemaakt van een ‘volg-app’ en een crossmediale reclame- en PR-campagne. Met de gratis app kan de deelnemer het onderzoek zelf volgen. De ‘achterkant’ van de app bestaat uit complexe datavergaringsstructuren waarmee exact in kaart gebracht kan worden hoe, en waar er door de deelnemer wordt gefietst. 
 
De app en de campagne werden ontwikkeld door Campagnebureau Sociale Zaken in opdracht van Beaumont Communicatie en Management. Speerpunt in de campagne is dit jaar de veiligheid van middelbare scholieren. Het gewenste gevolg van de campagne is dat er gericht kan worden geïnvesteerd in een veilig fietsnet op routes van en naar scholen.