Aviko komt met KOOKWEEK

13-04-2015 (07:22) - Campagnes

Aviko heeft zich voor zijn nieuwe koers laten inspireren door het consumenteninzicht dat wat en hoe er ’s avonds wordt gekookt, sterk wordt bepaald door hoe de dagindeling eruit ziet. 
 
Zo kookt men op werkdagen minder uitgebreid dan in het weekend. Aan het begin van de week wordt vers en gezond gekookt, verderop in de week wordt dat minder, onder andere vanwege tijdgebrek. Aviko biedt hulp en inspiratie met producten, recepten en tips op maat. Dat begint al in het schap, met aantrekkelijke verpakkingen waar de foodinspiratie vanaf spat. 
 
Zaterdag lanceerde het merk de KOOKWEEK: een langetermijnplatform met tv-commercials, een online platform, een printcampagne, winkelvloeractiviteiten en een Aviko Foodtruck tour. Als kick-off start Aviko met een eenmalige 60 seconden TVC op prime-time op alle grote zenders.
 
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Ingeborg Blaauw
Bureau: Backbone Marketing
Creatie, strategie, media: Jacqueline Tomassen en John Dekker
PR: MVPR, Amsterdam