Batavus kiest tv voor nieuwe campagne

21-05-2015 (07:20) - Campagnes

Batavus lanceert een nieuwe tv-commercial. De commercial is de start van de nieuwe merkcampagne ‘Samen uit. Samen thuis’. De campagne  is door Crossmedia Communicatiegroep (CMCG) ontwikkeld.
 
CMCG ontwikkelde de pay-off en campagne. De pay-off is ontstaan vanuit de Hollandse uitdrukking ‘samen uit, samen thuis’. Vanuit het deel Samen Uit staan plezier en familie centraal. Samen Thuis draait om veiligheid en betrouwbaarheid. Door deze pijlers te hanteren in alle visuele uitingen kan Batavus de belofte van ‘Samen uit. Samen thuis’ waarmaken.
 
CMCG ontwikkelde op basis van het concept naast de tv-commercial alle visuele uitingen van de campagne, zoals advertenties, out of home en de online campagne. De campagne wordt crossmediaal ingezet. Advertenties zullen te zien zijn via abri’s, printmedia en online via bijvoorbeeld social media. De tv-commercial geldt als begin van de aangescherpte positionering van het merkimago van Batavus.
 
Verantwoordelijk bij klant: Ria Veld, Menno Visser
Thema concept: Bert Rappange
Account: Isabelle Adema
Productie tv-commercial: Hazazah Film & Photography
Concept tv commercial: Jan de Vries en Billy Pols
Art direction: Jan de Vries

Regie: Billy Pols