Bertolli-campagne haalt inspiratie uit de jaren 50

11-08-2017 (11:53) - Campagnes

Na een Europese aanbesteding heeft Bertolli Digital Agency Shoq gevraagd een campagne te ontwikkelen voor de introductie van drie nieuwe smaken. Om de doorvertaling en herkenbaarheid van de campagne door te zetten heeft Shoq drie gerechten gekoppeld aan de smaak varianten en gekozen om de nadruk te leggen op inspirerend koken.  


Een grote inspiratiebron voor de campagne waren print posters uit de jaren 50. De campagne wordt ondersteund met online video’s via Facebook en Instagram. De visie van Shoq dat klein het nieuwe groot is en dat je veel impact met minder middelen kan creëren sluit aan bij de gedachtegang van Bertolli.  

credits

Opdrachtgever: Unilever  
Agency: Shoq
Creatie: David de Winter & Karin Heinen
Creative Director: Alex Kosman
Account/ Project: Ron Meester
Production: Shoq
Producer: David Nelissen
Director TVC: Bjorn Johansson (Brikk)
Director Online ads: David de Winter
Music: Soundsrights