Bobsleeërs hebben hoofdrol in Zilveren Kruis-campagne

21-01-2014 (08:11) - Campagnes

In aanloop naar de Olympische Spelen in Sochi lanceert Zilveren Kruis Achmea een campagne rondom de Nederlandse Olympische bobsleepiloten Edwin van Calker en Esmé Kamphuis: ‘Bobben naar Sochi’. De campagne is ontwikkeld door digitaal communicatiebureau Greenberry. 
 
Centraal in de campagne staat de site bobbennaarsochi.nl, waar je samen met drie vrienden je eigen bobsleeteam kunt starten. Twaalf teams strijden in de finale om vier tickets naar Sochi, op de bobstartbaan in Papendal. 
 
Op bobbennaarsochi.nl maak je via Facebook je eigen bobsleeteam aan en verzamel je fans voor jouw team. De top-10 en twee wild card finalisten worden uitgenodigd om een toptijd neer te zetten op de 65-meter lange bobstartbaan in sportcentrum Papendal (Arnhem). Tijdens de finaledag op 8 februari strijden de teams om de snelste starttijd in een echte bobslee. De finalisten gaan met ruim 40 km per uur van de bobstart. Het team met de snelste starttijd wint de vier kaarten voor de Olympische Spelen in Sochi.
 
Onderdeel van de campagne zijn twee online documentaires over Van Calker en Kamphuis. De films zijn geregisseerd door IDFA-regisseur Joris Postema en het camerawerk is van Pim Hawinkels (Andere tijden sport). Van Calker besloot op de Olympische Spelen in 2010 in Vancouver niet van start te gaan. Gynaecologe Kamphuis debuteert in Sochi als pilote. De films volgen de twee piloten op weg naar Sochi. Daarnaast delen de twee sporttips voor elke sporter.