Boerenkool zoekt Vrouw

26-02-2015 (07:49) - Campagnes

Reclamebureau XXS heeft voor haar klant Dirk van den Broek een online video geproduceerd waarmee men inhaakt op een succesvol tv-programma. 
 
Om de virale werking van de video te stimuleren schakelde XXS een relatief nieuw PR-bureau in. Het PR & Contentbureau Merktroubadour mocht haar expertise bewijzen en realiseerde binnen één week ruim 450.000 views.
 
Het virale effect van de video is gestimuleerd door een specifieke media-benadering. Merktroubadour definieerde verschillende relevante mediagroepen, waaronder culinaire blogs, vakmedia, lifestyle blogs en jongerenmedia, en speelde binnen een persoonlijk begeleidend schrijven in op de redactionele behoefte van elk individuele groep. 
 
Via deze werkwijze blijkt één en dezelfde video voor verschillende journalisten en bloggers interessante content. Voor extra online exposure is er samengewerkt met influential marketingbureau We Are First.  

Binnen de inhaakvideo doet supermarktketen Dirk van den Broek, onder het motto ‘Boerenkool zoekt vrouw’, haar boerenkool flink in de aanbieding.