Campagne voor microkrediet, gemaakt mét microkrediet

05-10-2015 (14:47) - Campagnes

14.45 uur - Oikocredit lanceert in samenwerking met Fitzroy en drie creatieve ondernemers uit Malawi de eerste landelijke campagne voor microkrediet in Nederland.
 
Met de campagne laat de sociaal investeerder de essentie van zijn werk zien: ondernemende mensen toegang geven tot passende financiële diensten. Drie ondernemers uit het armste land ter wereld werkten mee aan de campagne en laten het Nederlandse publiek hun interpretatie zien van hoe microkrediet bijdraagt aan ondernemerschap en economische zelfstandigheid.
 
De campagnemiddelen, waaronder een TV- en radiocommercial, werden mede ontwikkeld door Freda Chingwe, Innocent Kumula en Benji Abi uit Blantyre, Malawi. Zij kochten gefinancierd met microkrediet een onder andere een camera, laptop en andere middelen om de campagne te maken. 
 
Marnix Tiggeloven - eigenaar Fitzroy: 'Dit is de meest bijzondere campagne waar we aan hebben mogen werken. Hoewel Malawi niet het makkelijkste land is en nagenoeg alles anders verloopt dan gepland, werden we continu verrast door de creativiteit en vastberadenheid van de mensen.'