Cheil bedenkt VR-concept voor verkeersveiligheid kinderen

22-09-2016 (21:17) - Campagnes

Elke dag fietsen duizenden jonge kinderen heen en weer naar school. Jaarlijks worden velen van hen slachtoffer van een verkeersongeval, in tientallen gevallen zelfs met dodelijke afloop. Grootste oorzaak is de onervarenheid in het verkeer. Om daar iets aan te doen ontwikkelden Cheil en Samsung in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland de gratis Virtual Reality-game ‘Beat The Street’.
 
In de VR-game ervaren jongeren verschillende gevaarlijke verkeersituaties, maar dan levensecht. Ze moeten keuzes maken en actie ondernemen; bijvoorbeeld goed kijken, oversteken of juist wachten. Door de bewegingssensoren in de Gear VR krijgen ze live feedback en worden ze spelenderwijs geconfronteerd met de gevolgen van hun acties. 
 
De app is een leuke ervaring, mede doordat een botsing cartoonesk wordt weergegeven. Tegelijk komt het leermoment hard binnen. Doordat de kinderen het gevoel hebben dat ze het écht meemaken, maken ze ook een échte herinnering aan - waar ze van leren.
 
De app ‘Beat The Street’ is gratis binnenkort te downloaden in de Oculus Store en te gebruiken met de Samsung Gear VR of andere VR-oplossingen. Daarnaast kunnen onderwijsinstellingen een ‘Beat The Street’ virtual reality-setje aanvragen via http: http://www.samsung.com/nl/beatthestreet.
 
Credits
Bureau: Cheil 
Creatie: Taco Zuidema, Huib Maaskant, Geert-Jan Bijlstra, Ton van Jole, Annemiek den Uil
Account: Judith Langeslag, Sanne Kleindijk-Zaalberg, Mariska Kloezen
Strategie: Hans van Gils
Verantwoordelijk bij Samsung: Gerben van Walt Meijer, Susanne Damen, Anne ter Braak, Femke Koenen
Verantwoordelijk bij Veilig Verkeer Nederland: Rob Stomphorst
Productie: WeMakeVR, FatFred