Datarevolutie-campagne voor Tele2

19-11-2015 (11:54) - Campagnes

INDIE Amsterdam en Code D’Azur komen met een nieuwe campagne voor Tele2. TV, Outdoor, Radio en een sterke online en social zichtbaarheid worden ingezet.

Meer selfies posten dan Kim Kardashian. Tinderen tot je getrouwd bent. En eindeloos instructievideo’s kijken op Youtube. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Want het nieuwe 4G-netwerk van Tele2 is niet alleen razendsnel, maar ook genadeloos goedkoop. Tele2 startte ruim een week geleden een Nederlandse datarevolutie. Met de ultieme combinatie van razendsnel 4G-internet, ongewoon grote databundels en genadeloos lage prijzen presenteert Tele2 zich als de vrolijke rebel die dingen anders doet.

merkmantra 
Dit kleurrijke karakter komt ook tot uiting in de communicatie, waarin het nieuwe merkmantra wordt gevierd: niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Communication Tele2 Nederland: ‘Zolang we bestaan hebben we altijd de markt uitgedaagd. Nu doen we dat met een vrolijke datarevolutie. Van een knipoog in de tv-billboarding, afgestemd op het smaakvolle, spannende of geestige programma, Een liefdevolle brief naar al onze mobiele klanten als dank voor hun hulp en vertrouwen bij de aanleg van ons eigen mobiele 4G-netwerk, tot de enorme glimlach van 14 gigantische emoji’s die vorige week door heel Nederland opdoken. Tele2 is een fun rebel in alles wat we doen.’

zonder scheidslijnen
INDIE Amsterdam is verantwoordelijk voor het overkoepelend campagneplatform en Code D’Azur heeft de digitale invulling voor haar rekening genomen. Zo is een complete 360-campagne tot stand gekomen. De kleurrijke positieve invalshoek komt in alle middelen terug, van de radio- en tv-commercials tot homepage take-overs, buitenreclame en social media campagnes.

baden in data
Chris Vannitsem, Managing Director INDIE Amsterdam: 'Baden in data, mobiel internetten zonder handrem erop. Deze campagne is de start van een beweging in heel Nederland. Want ook campagnevoeren doet Tele2 net even anders dan anderen. Slim, relevant en vooral met een geweldig grote glimlach op het gezicht. Dat voel en zie je in alle uitingen die we hebben gemaakt. Bijvoorbeeld in de commercial, die is gedraaid door de Britse videoclip regisseur Henry Scholfield. De film laat zien dat je echt alles kunt doen wat je wilt met 4G van Tele2. Dus doe mee. Laat je niet afremmen. Trek het internet helemaal leeg. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.'

geen doorvertalingen
Nik Nieuwenhuijs, Managing Director Code d’Azur: 'We hebben in de afgelopen maanden samen gebouwd aan een volledig geïntegreerde campagne. Dus geen doorvertalingen, maar samen ideeën nog sterker en beter maken. De emoji-invasie toont al gelijk aan wat voor geweldig effect dit heeft. Een tien meter hoge #BigSmile op het Museumplein in Amsterdam of de Markthal in Rotterdam en tegelijk super vrolijke digitale uitingen. Sinds de start vorige week schiet de buzz rondom Tele2 omhoog en er komt op digitaal vlak nog veel meer aan. Het is geweldig om al die positieve reacties te zien. En we zijn pas net begonnen.'

datarevolutie 
Vanaf vandaag zal de nieuwe televisiecommercial de datarevolutie nog duidelijker onder de aandacht brengen. In de komende weken wordt hier outdoor, radio en speciale media aan toegevoegd.

Credits:

Bureaus:
INDIE Amsterdam - www.indie-amsterdam.com
Code D’Azur - www.codedazur.com

Tele2:
Cilesta van Doorn - Managing Director Brand & Communication
Danielle Snoeij - Brand manager
Margaret Kreuger- Marketing communication manager
Jayne Travis - Head of Creative studio.
 

Tele2 4G reclame omdat het kan from Indie on Vimeo.