Dawn voor Toon

20-09-2016 (17:44) - Campagnes

Dawn en Eneco hebben een campagne voor Toon ontwikkeld waarin ’s lands bekendste en meest onhandige klunzen overstag gaan voor de mogelijkheden van de nieuwe wereld. Want als zelfs de buurmannen Toon kunnen bedienen, begrijpen en gebruiken, dan kunnen alle Nederlanders dat. 

De campagne is door Dawn in eigen huis geproduceerd in samenwerking met Patmat, de Tsjechische makers van de bekende tv-serie. Het is voor het eerst dat Buurman en Buurman op deze manier worden ingezet.

Er is gebruik gemaakt van de originele Buurman en Buurman poppen, set en voice-overs van Kees Prins en Siem van Leeuwen.

Marcom manager Jolanda Ravenek: 'Met deze campagne willen we een verdere boost geven aan de bekendheid en relevantie van Toon en daarmee het succes van Toon verder vergroten. Toon is op dit moment marktleider in Europa met ruim 300.000 verkochte slimme thermostaten.'

De campagne is vanaf deze week live op TV, online, social en in de bioscoop.

credits
Concept : Dawn
Opdrachtgever : Jolanda Ravenek, Nicole van den Adel
Productiemaatschappij : Dawn i.s.m. Patmat
Regie : Marek Beneš en Mascha Halberstadt
Animatie : Jan Svracka
Voice-Overs : Kees Prins en Siem van Leeuwen
Post Production : The Ambassadors
Geluid : Soundcircus, Feike de Wit

 

Buurman en Buurman TVC Eneco 45" from Dawn Amsterdam on Vimeo.

Buurman en Buurman PREROLL Afstand 20" | Eneco from Dawn Amsterdam on Vimeo.

Buurman en Buurman PREROLL Besparen 20" | Eneco from Dawn Amsterdam on Vimeo.