De ‘Crunchfund’-hit van Nielson en Lays

10-07-2015 (08:06) - Campagnes

7.45 uur - Met behulp van Lay’s Crunchfunding hebben het chipsmerk en zanger Nielson samen met fans de zomerhit 'Zomerkriebels' gemaakt.
 
Via oproepen op Facebook schreven Lay’s fans mee aan de songtekst, bedachten ze de titel, verzonnen ze de artiestennaam en speelden en zongen ze het nummer geheel zelf in. Bovenal maakten ze samen plezier! En dat hoor je.
 
Singer-songwriter en Lay’s fan Nielson hielp de fans met een opzet van de melodie en begeleidde de artiesten tijdens de opnames in zijn studio. 
 
Voor het idee van Crunchfunding lieten opdrachtgever PepsiCo en creatief bureau LikeFriends zich inspireren door de veelzijdigheid en creativiteit van de Lay’s Facebook community. Het aantal creatieve reacties van Lay’s fans op eerdere campagnes was zo groot, dat de vraag zich aandiende: hoever kun je gaan met een voorraadje Lay’s chips en de juiste mensen? Om de proef op de som te nemen bedachten zij de campagne Crunchfunding.
 

De lancering van Lay’s Crunchfunding valt samen met de lancering van onze nieuwe Benelux brandsite. Zowel de Lay’s website als het Crunchfunding-project zijn ontwikkeld door LikeFriends. OMD is verantwoordelijk voor de mediastrategie. Voor de samenwerking met Nielson tekent influencer marketing bureau Storyboard.