De roltrap op met Sourcy Vitaminwater

28-09-2015 (16:03) - Campagnes

15.30 uur -Sourcy Vitaminwater gaat in haar nieuwe campagne de strijd aan met sleurmomenten. Na de introductie van de #saaifie begin deze maand, is het meest recente wapenfeit in deze campagne het doorbreken van alledaagse sleur met kleurrijke interventies door de videomakers Eddy Zoëy en Lize Korpershoek. Daarbij werd de meest alledaagse plek aangepakt; de roltrap. Op de roltrap trekt de wereld zich uit zichzelf aan ons voorbij. Dat zorgt voor rijen starende mensen. Totdat je ineens in een ware gameshow terecht komt. En dat ziet er zo uit.
 
Sourcy Vitaminwater bracht kleur aan sleur door voorbijgangers die op een roltrap gingen staan, beschilderd in de frisse kleuren van de acht verschillende Sourcy Vitaminwater smaken, te verrassen. Wie op de gekleurde roltrap stond, werd gefilmd en uit het niets aangesproken door showmaster Eddy Zoëy en zijn assistente Lize Korpershoek. Buiten draait Zoëy aan een kleurrad. Stopt het rad op geel en staat er toevallig een reiziger op een gele roltraptrede, dan wordt hij verrast met gele slingers, gele Sourcy Vitaminwater en een grappige en ludieke prijs. De hoofdprijs…een reis naar de allerlangste roltrap ter wereld in Hong Kong. I


De campagne ‘Breng kleur in de sleur’ van Sourcy Vitaminwater begon begin september met het claimen van sleur door de opkomst van de ‘doodvermoeiende’ trend van de #saaifie. Twitter werd overspoeld door foto’s van mensen in hun saaiste sleurmoment. Een kiek van elke dag in dezelfde trein, weer in de file of gewoon tijdens momenten van algehele verveling.
 
credits
Vrumona: Madelon Bogers, Sophia Kerkhof-Schneider en Muriël Boelen
Strategie en Creatie: Roen Roomberg en Daniel Disselkoen
Media: Starcom Liquidthread: Richard van der Wilk, Joris Lak en Nancy van Langelaar
Social activatie: Boomerang Create: Alexander Veltman, Fikret Fetahovic
Productie: Next Empire: Vincent Lindeboom