De Speld en Oedipus rekenen af met hokjesdenken

20-07-2017 (14:41) - Campagnes

Oedipus en De Speld lanceren vandaag hun commercial voor Oedipus Mannenliefde. In deze biercommercial rekenen zij af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing.


Van voetbal kijken met vrienden tot de onvermijdelijke barbecue, van de ambachtelijke zakken graan tot de gezellige buurtkroeg: in hun reclames tappen alle grote biermerken uit hetzelfde vaatje. Bovendien richten zij zich vrijwel alleen op mannen en dat is niet meer van deze tijd.


alle bierclichés passeren de revue

In de nieuwe commercial van Oedipus en De Speld komen alle bierclichés in sneltreinvaart nog eens voorbij. Het is een ongemakkelijk feest van herkenning. Want waarom werpen al die biermerken zich op een en dezelfde doelgroep? Met de commercial die te zien is op YouTube en facebook, drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden.


een lekker biertje voor iedereen

De commercial wil jeaan het denken zetten en tegelijk dorstig maken. Mannenliefde is een lekker biertje, voor iedereen. Of je nou man of vrouw bent en of je nou van voetbal houdt of van jeu de boules.