Eneco en Dawn maken gezamenlijk statement

19-01-2017 (17:45) - Campagnes

Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin ze duidelijk maakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn. 
 

In de campagne wordt duidelijk dat mensen zelf voor verandering kunnen zorgen. Iedereen kan zijn eigen schone energie opwekken, besparen, opslaan en delen. Eneco helpt hierbij met producten en diensten als Toon, WarmteWinner, ZonneHub en windenergie. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Dawn.
 
Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie Manager bij Eneco: 'Eneco’s missie is om duurzame energie van iedereen beschikbaar te maken. Praten over het klimaat is leuk, maar het gaat er natuurlijk wel om wat je er aan doet. Eneco helpt daarbij met slimme innovaties. We zijn een merk met een mening, willen Nederland in beweging zetten. Dawn is er wederom in geslaagd dit op een impactvolle manier in beeld te brengen.'
 
David Snellenberg, Creative Director van Dawn: 'Eneco is, net als Dawn, een organisatie met ambitie en een duidelijke point of view. Er is een goede fit tussen Dawn en Eneco omdat we beide positieve verandering willen stimuleren en versnellen.'
 
Het resultaat is een campagne waarin de urgentie naar voren komt. Met behulp van humor, sterke copy, Sesamstraaticoon Aart Staartjes, beeldmateriaal en muziek die aansluiten bij de huidige tijdsgeest wordt de e boodschap gecommuniceerd. We moeten zuinig zijn op de planeet, jij kunt daar iets aan doen en Eneco helpt daarbij.
 
De campagne bestaat uit een TVC, online video’s en bannering, branded content, social media en klantcommunicatie.

 
 

Eneco | De planeet heeft ons iets te zeggen from Dawn Amsterdam on Vimeo.