Etcetera maakt Ramadan vriendelijke abri

02-06-2017 (12:08) - Campagnes

Tijdens de Ramadan vasten 1 miljoen Islamitische Nederlanders tussen zonsopgang en zonsondergang. Een hele dag niet eten. Dat is natuurlijk een enorme opgave. Helemaal als je geconfronteerd wordt met afbeeldingen van lekker eten.
 
Daarom ontwikkelde Etcetera in samenwerking met JCDecaux de ‘Ramadan Abri’ voor restaurantketen Halal Fried Chicken. Een abri waar overdag alleen de naam van het restaurant te zien is en pas na zonsondergang ook de afbeelding van het eten verschijnt. Als het zonlicht uitgaat, gaat het licht achter de poster in de abri aan en wordt de maaltijd zichtbaar.
 
Met de Ramadan Abriposter toont Halal Fried Chicken overdag zijn solidariteit en ’s avonds pas zijn gerechten.
 
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Maarten Remmers en Wouter Voges
Producer: Roel Grijspaardt
Camera: Jasper van der Pol, Dennis Floor
Verantwoordelijk bij JCDecaux: Coen Kamermans, Bart de Vries
Klant: HFC
Verantwoordelijk bij klant: Arif Çolakkadioglu Tarik Kati, Yavuz Dilek en Osman Yetkin