Europcar brengt je verder

18-07-2017 (11:18) - Campagnes

Europcar Nederland is een samenwerking aangegaan met Winkelman en Van Hessen, adviesbureau voor Marketing en PR, om de onderscheidingskracht van het autoverhuurbedrijf te versterken. In de campagne heeft het internationale thema ‘Moving your way’ een lokale invulling gekregen: ‘Kies je eigen weg. Europcar brengt je verder’.

 

“We willen iedereen het gevoel van vrijheid laten ervaren dat onze service met zich meebrengt. We weten dat steeds meer jonge volwassenen die in de stad wonen, geen eigen auto hebben en die ook helemaal niet willen. Tegelijkertijd hebben ze wél de behoefte om er af en toe op uit te trekken. Een huurauto kan voor die mensen precies de goede oplossing zijn”, zegt Martijn Hanekroot, algemeen directeur van Europcar Nederland.


multimediale aanpak

“Invloedrijke bloggers en YouTubers kunnen kosteloos een huurauto van Europcar meekrijgen om een museum of festival te bezoeken, of zelfs om een weekendje weg te gaan. Wat veel mensen niet weten, is dat ze kunnen kiezen uit een heel breed assortiment. Naast de bekende modellen kun je ook een hybride Toyota huren, een cabriolet of een gave Range Rover Evoque. We merken dat veel influencers op een hele leuke en natuurlijke manier aandacht willen geven aan hun huurervaring”, aldus Erik Graadt van Roggen, directeur-partner bij Winkelman en Van Hessen. Het bureau mag ook het social media-beleid van de autoverhuurder helpen verbeteren, nieuwe partnerships initiëren, advertenties en radiocommercials maken.
 

dichterbij de Nederlandse consument 

Winkelman en Van Hessen schakelde Coen Zuijdervliet (art) en Bas Jongerling (copy) in voor de creatieve vertaling van de gekozen strategie. Zuijdervliet: “Moving your way is de pay-off van Europcar International. Om deze pay-off dichterbij de Nederlandse consument te brengen hebben we een passende vertaling gevonden: ‘Kies je eigen weg. Europcar brengt je verder’. Hiermee geeft het bedrijf invulling aan de sterke wens van de doelgroep om eigen keuzes te maken en nergens aan vast te zitten.”