Experimenteel Spel van Natwerk

08-10-2015 (13:58) - Campagnes

13.55 uur - Zin in iets kunstzinnigs? Natwerk lanceert deze week de campagne voor de grootste Nederlandse overzichtstentoonstelling van de afgelopen zestig jaar van Joan Miró: Miró & CoBrA. Experimenteel Spel.
 
De expositie toont meer dan honderdtachtig kunstwerken van Joan Miró en de CoBrA-beweging. Natwerk en CoBrA dagen bezoekers uit om met een onbevangen blik naar de werken te kijken. Met tien korte filmpjes op social media, een tv-commercial en outdoorposters in samenwerking met grafisch ontwerper Bas Koopmans, laat Natwerk zien hoe bijzonder deze tentoonstelling is.
 
In de campagne kijken steeds twee mensen samen naar de schilderijen. Hierdoor ontstaan grappige dialogen, zoals het gesprek tussen twee vrienden, die in een van de commercials tot een typisch mannelijke ontdekking komen: 'oh, natuurlijk! Navel, billen, borsten.. nú zie ik het ineens!'
 
Het is de eerste keer dat Natwerk en CoBrA samenwerken. De campagne heeft als doel zoveel mogelijk bezoekers te trekken naar het museum. 

De expositie, met speciaal ingevlogen werken uit het Guggenheim, Scottish National Gallery of Modern Art en Museo Reina Sofia Madrid, opent aanstaande vrijdag 9 oktober om 17.30 uur en is tot en met 31 januari 2016 te bewonderen.