Fabrique en Shop Around doen illustratiestijl ING

19-02-2015 (07:33) - Campagnes

Hoe ontwikkel je voor de grootste bank van Nederland een illustratiestijl die iedereen aanspreekt en toch onmiskenbaar van ING is? Voor een bank die minder functioneel en meer emotioneel wil communiceren? 
 
Fabrique begon het project met een uitgebreide verkenning van stijlen en illustratoren. De zoektocht naar een stijl die naadloos aansluit bij het karakter van ING bracht Fabrique bij Laszlito Kovacs van creatief agentschap Shop Around.
 
Fabrique en Kovacs ontwikkelden illustraties die vertellen dat het leven in beweging is. De illustraties plaatsen de karakters in alledaagse situaties, maar wel op belangrijke momenten in hun leven; van trouwen en een huis kopen tot scheiden of met pensioen gaan.

De huidskleur van alle karakters is oranje, de merkkleur van ING. Daarmee zetten Fabrique en Shop Around ING neer als de bank van iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof. De achtergrond van de tekeningen is steeds sober en neutraal, wat de illustraties geschikt maakt voor verschillende media. De stijl is inmiddels breed omarmd door ING en wordt nu toegepast in illustraties én animaties, zowel in print als online, zowel intern als extern. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.