Festina weer achter Kunstbende-campagne

28-09-2015 (12:34) - Campagnes

12.30 uur - Kunstbende zet in 2016 voor de 26e keer haar spotlights aan op zoek naar jong creatief Nederlands talent. Festina ontwikkelde in samenwerking met UNDOG voor de tweede keer op rij de campagne voor Kunstbende.
 
Dit jaar werd inspiratie geput uit tribes en hun bijbehorende oorlogsmaskers of war paint. Dit resulteerde in de strijdlustige postercampagne ‘Battle, Win & Perform at’ geschoten door fotograaf Daniel J. Ashes. 
 
Jongeren tussen de 13 en 18 jaar kunnen zich vanaf vandaag inschrijven via kunstbende.nl en maken daarmee kans hun werk te vertonen bij gerenommeerde podia als het Stedelijk Museum, IFFR of Mysteryland. Eerder dit jaar won de site de prestigieuze Red Dot Award 2015 en tevens is de site finalist bij de Lovie Awards. 
 
Credits campagne
Client: Kunstbende
Responsible at client: Janneke Moerel
Agency: Festina Amsterdam
Strategy: Remy Harrewijn (Festina Amsterdam)
Creative Direction: Remy Harrewijn & Ferry van Zijderveld
Concept: Remy Harrewijn & Ferry van Zijderveld
Art Direction: Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Graphic Design: Ferry van Zijderveld (UNDOG)
Graphic Design support: Beau Colin (Festina Amsterdam)
Photography: Daniel J. Ashes
Post Photography:  Daniel J. Ashes
Hair, Make Up & Styling: Alexandra Borcila (NCL Representation)
Assistant Hair, Make Up & Styling: Laura de Waard
Assistant producer: Lars Bogaers (Festina Amsterdam)
Web design: Roeland de Betue (Festina Amsterdam)
Web development: Roeland de Betue (Festina Amsterdam)
Web back-end:  Marvin de Bruin (Festina Amsterdam)
Digital producer: Jelle Spanjaard (Festina Amsterdam)