FlightFunding met KLM

08-10-2015 (08:30) - Campagnes

8.25 uur - Als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld stelt KLM haar social media kanalen ter beschikking van een FlightFunding experiment. Vandaag krijgt Juanita uit Schijndel 24 uur de kans om met behulp van KLM’s social media vrienden een vlucht naar haar familie in Canada te laten ‘flightfunden’. KLM wil met dit experiment de kracht van haar social netwerk testen.
 
KLM biedt sinds 2010 24/7 social media service in 14 talen. Per week beantwoorden meer dan 150 social media service medewerkers zo’n 70.000 berichten van klanten en fans. Daar zitten ook vele droomwensen tussen van mensen die geen geld voor een ticket hebben, maar wel graag zouden willen reizen.
 
'Natuurlijk zouden we iedereen willen helpen. Maar dat kunnen we helaas niet als bedrijf dat van de verkoop van vliegtickets leeft. Het idee voor FlightFunding is ontstaan vanuit de sterke wens dromen toch een kans te geven. Met dit social media experiment kunnen we kijken hoe ons social netwerk tegenover dit soort verzoeken staat. Uit de stapel verzoeken heeft het webcare team het verhaal van Juanita geloot. Juanita heeft haar familie in Canada al jaren niet gezien. Zij heeft haar kleinkind van 5 jaar oud zelfs nog nooit in levenden lijve ontmoet. Juanita had gespaard voor een ticket maar door verdrietige persoonlijke omstandigheden is haar droom om hen te bezoeken vervlogen', vertelt Karlijn Vogel-Meijer, Manager Social Media KLM
 
Het creatieve concept is in samenwerking met Code d’Azur ontwikkeld. Doneren kan via flightfunding.com tot morgenochtend 9 oktober 7:00 uur.