Gray Label lanceert campagne met een boodschap

28-07-2017 (08:57) - Campagnes

Het Amsterdamse kinderlabel Gray Label introduceert vandaag de nieuwe campagne ‘My Way’. De campagne laat zien dat kinderen al vanaf jonge leeftijd een eigen karakter hebben. Gray label inspireert ouders om daar ruimte aan te bieden, in plaats van ze een identiteit op te leggen. De campagne is ontwikkeld door Brand Agency JOLLY&JOLLY
 

Kind centraal

De campagne voor de FW17 collectie bestaat uit een serie portretten waarin kinderen in hun meest pure vorm geportretteerd worden. In plaats van ze te laten poseren, zijn de kinderen niet geregisseerd door de fotograaf. Anders dan in typische kindermodecampagnes zien we niet alleen lachende kinderen, maar zijn ze ook verlegen, blij, opgelaten of hebben ze er geen zin meer in. 
 

Eerlijke portretten

De campagne is ontwikkeld door de Amsterdamse Brand Agency JOLLY&JOLLY, die zich hard maakt voor echtheid binnen de reclamewereld. Beatrice Jolly, creative director bij JOLLY&JOLLY: “Voor deze campagne hebben we de visie van Gray Label op kinderen vertaald naar beeld. We laten zien dat er hele mooie portretten ontstaan als kinderen de ruimte krijgen om zichzelf te zijn. De kracht van deze campagne zit ‘m in het tonen van het karakter van het kind, niet in het vastleggen van een perfecte lach.” 
 

Minimalistisch, unisex en duurzaam

Gray Label neemt een bijzondere plek in binnen de modewereld. Enerzijds worden ze wereldwijd gezien als een pionier op het gebied van duurzaam produceren. Anderzijds hebben ze een uitgesproken mening over kindermode: hoe meer ruimte voor het kind, hoe beter. Emily Gray, oprichter van Gray Label: “Kindermode bestaat over het algemeen - en ik chargeer een beetje - uit blauwe t-shirts met superhelden voor jongens en roze prinsessenjurken voor meisjes. Terwijl er zoveel meer is aan kinderen dan hun sexe. Onze ontwerpen geven daar ruimte aan.”
 
De portretten voor de FW17 collectie zijn geschoten op Ibiza door Anne Dokter, bekend van haar campagnes voor onder meer Elle, Vogue en Conde Nast Traveller.