Grolsch-iconen in jubileum-TVC

14-04-2015 (07:43) - Campagnes

Peter Kuijper, Theo de Groen en Gerard Brummer – drie personen die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch – spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercial van de bierbrouwer. 
 
In de tv-commercial is te zien hoe gildemeester Peter Kuijper in een 17e-eeuwse setting de gedurfde beslissing neemt om twee soorten hop toe te voegen aan het brouwproces. Vervolgens verschijnt brouwer Theo de Groen in beeld die anno 1922 de populaire kroonkurk afwijst en vasthoudt aan de beugelfles – inmiddels wereldwijd bekend als het icoon van Grolsch. 
 
Wanneer anno 1961 een suggestie wordt gedaan om de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen, doet reclamemaker Gerard Brummer dit af met een lachsalvo. Die commercial werd vervolgens een van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. In de slotscène proosten alle personages, inclusief de huidige meesterbrouwer Wim Vermeulen, op 400 jaar vakmanschap en karakter.  Een mooi staaltje storytelling dus.
 
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Jurre van de Ven, Luuk van de Put
Productiemaatschappij: Super Easter Feather
Regie: Sven Super
Muziek: ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tune: Clous van Mechelen, bewerking van Massive Music