Campagnes

Hypsos ontwikkelt concept VolkerWessels Wooniversum

Hypsos ontwikkelt concept VolkerWessels Wooniversum 15-05-2012 -
Een woning is vaak de duurste aanschaf in het leven van een mens. VolkerWessels, een bouwconcern dat zich richt op het ontwerpen, ontwikkelen, realiseren en beheren van bouwprojecten, ontwikkelde in samenwerking met Hypsos, specialist in het creëren van een belevingswereld, het zgn. Wooniversum om potentiele kopers van een nieuwbouwwoning op virtuele wijze te laten kennis maken met hun toekomstige huis. Op 2 mei opende Het WOONIVERSUM officieel haar deuren.
 
Tijden zijn veranderd in de woningmarkt en VolkerWessels wil voorop lopen in nieuwe ontwikkelingen. Dat vraagt om een groot inlevingsvermogen in de huidige wensen van de woningzoekende. In samenwerking met Hypsos, ontwikkelde VolkerWessels het WOONIVERSUM, gelegen aan de A12 in Nieuwegein, waar potentiele kopers van een nieuwbouwwoning een unieke virtuele ervaring wordt geboden in hun nog te bouwen huis. In een prettige omgeving en tot in ieder detail kunnen zij zien hoe hun huis eruit kan gaan zien, interieuradvies inwinnen en inrichtingselementen als keuken en badkamer uitkiezen.
 
Met de huidige stagneringen op de woningmarkt is VolkerWessels zich gaan verdiepen in met name de wensen van de klant, de woningzoeker. Uit onderzoek kwam naar voren dat één van de redenen om de aankoop van een nieuwbouwwoning uit te stellen is dat de potentiele kopers zich geen goede voorstelling kunnen maken van hun nieuw te bouwen huis, terwijl ze daar juist zo veel behoefte aan hebben. Hiervoor werd Hypsos benaderd om mee te denken over het vraagstuk hoe je potentiele kopers een beter beeld kunt geven van een nieuw te bouwen huis.