InShared pijnlijk eerlijk

01-05-2017 (13:34) - Campagnes

Internetverzekeraar InShared start met een nieuwe campagne waarin de belofte ‘bij InShared zijn we gek op eerlijk’ op een voelbaar pijnlijke manier centraal staat.
 
In één van de commercials heeft een medewerkster van InShared ter gelegenheid van haar verjaardag op kantoor getrakteerd op een zelfgebakken taart. Haar collega’s nemen er een hap van, waarna er één meteen zegt: ‘Zeg, die taart van jou… Die is niet te hachelen.” Alle collega’s spugen hun taart weer uit.
In plaats van teleurgesteld te zijn, reageert de jarige monter: ‘Nou… dank je voor de feedback!’. De afsluiting (‘bij InShared zijn we gek op eerlijk’) is aanleiding om voorbeelden centraal te stellen van hoe eerlijk InShared verzekeren maakt. Zoals het feit dat InShared eventuele overwinst niet in eigen zak steekt, maar uitkeert aan haar klanten.
 
Fleur Dujardin, CEO van InShared: De campagne is een aanscherping van de  positionering van InShared. We wilden ‘forward naar onze roots’, en de kerngedachte van eerlijkheid nog duidelijker communiceren. We hebben met DDB & Tribal Amsterdam niet alleen een nieuwe reclamecampagne ontwikkeld, maar ook een uitgebreid intern programma, waarbij al onze medewerkers meedenken over scherpere manieren om eerlijk te zijn naar onze klanten.’
 
Het thema van de campagne, die van start is gegaan op 30 april (de internationale dag van de eerlijkheid), is hetzelfde als sinds de introductie: ‘InShared. We all benefit’.