Jandino Asporaat werkt voor ProRail-campagne

09-02-2016 (11:28) - Campagnes

Comedian Jandino Asporaat wordt door ProRail in een nieuwe campagne ingezet om veilig gedrag bij overwegen te stimuleren. Het grappige karakter lijkt te 'botsen' met het onderwerp. Het bureau QiONLY ontwikkelde de ProRail-campagne.
 
Jandino Asporaat is een grappenmaker. Maar over een ding maakt Jandino geen grappen. En dat is onveilig gedrag bij overwegen. De komende weken helpt hij ProRail met een nieuwe campagne om veilig gedrag bij overwegen te stimuleren.

ProRail komt met de campagne omdat het gevaarlijk gedrag bij overwegen gewoon niet OK zegt te vinden. Daarom werd Jandino gevraagd te helpen die boodschap te verkondigen.
 
Op eigen wijze neemt Jandino gedrag op overwegen op de korrel. Met deze campagne wil Provooral jongeren bereiken, want jong geleerd is oud gedaan.
 
Facebook, Instagram en Snapchat én Spotify 
Jongeren zitten veel online dus begeven we ons natuurlijk zoveel mogelijk op populaire social media zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Ook zetten zij radiospots in bij jongerenzenders en -  nieuw - via muziekdienst Spotify.

De campagne is te bekijken op www.prorail.nl/reizigers/veiligheidscampagne