Jarig KLM verrast met ‘social slinger’

09-10-2014 (07:47) - Campagnes

KLM vierde dinsdag haar 95-ste verjaardag en Amsterdam Airport Schiphol stond hier op een originele manier bij stil.
 
In de nacht van 6 op 7 oktober heeft de luchthaven de door de jarige veelvuldig gebruikte F-pier, het KLM Crew Centre en Vertrek 2 versierd met een 800 meter lange verjaardagslinger. Opvallend detail: de duizenden vlaggetjes aan de feestelijke slinger waren bedrukt met unieke profielfoto’s van Schiphol fans en medewerkers.
 
Om de ‘felicitaties’ te verzamelen, heeft Schiphol de afgelopen weken fans en medewerkers via social media opgeroepen de jarige te feliciteren door hun profielfoto te uploaden op www.schipholfeliciteertklm.nl. Dankzij het groot aantal deelnemers heeft de luchthaven haar home carrier uiteindelijk kunnen verrassen met 800 meter slinger.
 
Reclamebureau Red Urban bedacht de ‘social slinger’ voor Schiphol. Creative director Robin Pas: ‘Toen Schiphol ons de opdracht gaf een idee te bedenken op een creatieve manier stil te staan bij de 95e verjaardag van KLM, zijn we gaan nadenken hoe we deze merkwaarden op een sympathieke manier konden samenbrengen. De Nederlandse traditie van het ophangen van slingers en het betrekken van de achterban middels social media was voor ons het antwoord.’

De compilatievideo is hier te zien.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.