JWT helpt dak- en thuislozen

10-06-2014 (07:55) - Campagnes

JWT Amsterdam heeft een initiatief om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor de Belangenbehartiging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT) gelanceerd.
 
Geïnspireerd door recente krantenartikelen over het toenemende aantal dak- en thuislozen in de Nederlandse steden, ontstond de vraag binnen het bureau hoe deze mensen te helpen. In Nederland tellen we meer dan 15.000 dak- en thuislozen en het aantal stijgt nog steeds iedere dag.
 
Vanuit deze vraag is het initiatief ‘Spaarpop’ ontstaan. Met dit idee wordt er niet alleen aandacht gevraagd voor het probleem, maar wordt er tegelijkertijd geld ingezameld voor de BADT.
 
Het concept is simpel: om meer mensen van de straat te halen, zetten we meer daklozen op straat. De uitvoer: etalagepoppen aankleden in afgetrapte, gebruikte kleding en zaag een grote gleuf in hun voorhoofd, zoals je die ook in een spaarpot ziet. Resultaat: een online video waarin etalagepoppen, verspreid door Amsterdam, aangekleed zijn als dakloze met een handgeschreven kartonnen bordje waarop een donatie voor de Belangenbehartiging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT) wordt gevraagd.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.