Koninklijke campagne Canday

31-01-2014 (08:10) - Campagnes

Woensdag 22 januari werd de officiële eerste slag verricht van de nieuwe Nederlandse euromunten. De nieuwe munten vertonen het portret van onze koning Willem-Alexander. Het ontwerp van deze nieuwe euromunten is gemaakt door topfotograaf Erwin Olaf. Canday ontwikkelde in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Munt de landelijke campagne ter promotie van dé officiële introductieset.
 
Canday is al ruim 12 jaar het creatief bureau van de Koninklijke Nederlandse Munt, de enige producent van het officiële muntgeld in Nederland. In deze periode werden al meer dan 25 landelijke campagnes ontwikkeld die betrekking hebben op herdenkingsmunten.
 
Het ontwerp van Erwin Olaf heeft de basis gevormd voor een herkenbare campagne visual. De facetten die gebruikt zijn voor het portret van koning Willem-Alexander zijn doorgevoerd naar de campagne visual. Vanuit deze visuele magneet zijn alle middelen ontwikkeld. Het meest tastbare is de TV-commercial die Canday geheel in eigen huis heeft ontwikkeld. Van creatie tot productie. 

De campagne heeft een doorlooptijd van drie weken. Deze start met een landelijk radio commercial, opgevolgd door een TV-commercial die vanaf zaterdag 2 februari op TV verschijnt. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.