MCR. ontdekt Mondriaan opnieuw

01-06-2017 (13:06) - Campagnes

Dit jaar is het jaar van De Stijl. Een stroming met als bekendste exponent Piet Mondriaan. Omdat veel mensen niet verder komen dan de al dan niet gekleurde vierkante blokken, gaat MCR. pogen de veelzijdigheid van Mondriaan weer te geven in een commercial. 

De commercial is gemaakt in opdracht van Gemeentemuseum Den Haag, waar de ontdekkingen van Mondriaan nu te zien zijn. De commercial brengt Mondriaan tot leven, de childer neemt de kijkers mee langs Amsterdam, Parijs, Londen en New York, een ontdekkingsreis door het landschap van zijn uiteenlopende werk. 
 
credits
Opdrachtgever: Gemeentemuseum Den Haag 
Reclamebureau: MCR. Reclamebureau.
Art director: Fabian Wijnekus
Copywriter: Erwin de Zwart
Creatief Strateeg: Diana Ramroep
Account: Elisah Walburg 
Productie: HotelRebel
DOP: Mick van Dantzig