Ministerie van VWS gaat voor depressie-awareness

29-09-2016 (13:16) - Campagnes

In Nederland hebben zo’n 800.000 mensen een depressie. Volgens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wordt het onderwerp depressie echter vermeden. Reden voor het Ministerie om een campagne te starten waarin de ziekte bespreekbaar gemaakt wordt.
 
Het doel van de campagne is om Nederland te wijzen op de ernst van depressies en om mensen te helpen om signalen van de ziekte te herkennen en erkennen. Bij de campagne waren ook Bonkers, Ambassadors en MassiveMusic betrokken.
 
credits
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport / DPC
Verantwoordelijk: Jan van Zomeren (VWS) en Suzanne Koning (DPC)
Bureau: Publicis
Creatie: Steef Nijhof, Sander Bergmeijer, Paul de Jongh, Patrick Wijnhoven, Ingeborg de Caluwé
Strategie: Tom Peeters
Account: Jeroen van den Brink, Gerwin Bos
RTV: Joze Rikken
Productiemaatschappij: Bonkers
Regisseur: Rogier Hesp
D.O.P.: Ruben Impens
Producer: Saskia Kok, Jan Jinek
Edit: Tussen de Kadijken, Jelmar Hoekstra
Online & Grading: Crabsalad, Laurens Orij
Muziek: MassiveMusic
Music producer: Moos Lamerus
Geluid: Ambassadors, Rens Pluijm en Joep Meijburg