MOSES moet DNA Spike neerzetten

28-03-2017 (13:43) - Campagnes

Viacom Benelux lanceerde eerde deze maand het tweede deel van de positioneringscampagne voor zijn nieuwste zender Spike. De campagne werd ontwikkeld door MOSES.

Spike maakt uitgesproken entertainment met een mix van reality, drama en (live) sport. Dit moest in de campagne duidelijk naar voren komen. MOSES koos hierbij voor een gesegmenteerde aanpak. De inzichten in de kijkersdoelgroep van Spike dienden als uitgangspunt voor de communicatie, creatieve uitvoering en middelen.

De mediacampagne vertaalde zich naar TVC’s, out of home, bannering, digital performance, cinema spot en social. Gelijk met de lancering van de campagne viel de aankondiging van nog eens 6 providers dat zij Spike 24 uur per dag gingen doorgeven: KPN, Telfort, XS4ALL, Caiway, Glashartmedia en T-Mobile Thuis.
 
credits
Klant: Viacom Benelux, Comedy & Entertainment brandteam
Bureau: MOSES
Titel: Positionering Spike TV
Verantwoordelijk bij Viacom Benelux: Bas de Kuiper, Yannick van der Kroft, Frans van Vleuten, Steven Kok, Arjan Noorderman en Justin Queen.
Verantwoordelijk bij MOSES: Johan den Heijer, Freek Henkes, Stefan Ormel en Nadia Shah.