Natwerk verbindt

20-07-2016 (18:38) - Campagnes

Natwerk ontwikkelde voor RTL een brand story, de nieuwe pay-off ..EN ONTDEK en een brand movie in 360º, om de nieuwe positionering van RTL als sterk moedermerk te activeren. Maandag 4 juli werd de gelanceerd voor medewerkers, relaties en pers, in en rond het gebouw van RTL op het Mediapark in Hilversum. De externe lancering volgt in het nieuwe televisieseizoen.


Natwerk begon een jaar geleden aan hun eerste opdracht voor RTL. Na eigen marktonderzoek en interne research van RTL werd duidelijk dat nieuwsgierigheid de verbindende factor is. En wie nieuwsgierig is, ontdekt. Natwerk vertaalde dat generieke gegeven door naar de strategie RTL is een familie van pioniers, die de basis vormde voor de brand story - de eerste brand story van RTL, waarin het DNA -verkennen, vernieuwen en ondernemen- wordt blootgelegd. 

De brand story vertelt het verhaal van RTL, twee woorden en twee punten zorgen voor de verbinding tussen alle mensen, merken en platforms van RTL: ..EN ONTDEK. Deze pay-off heeft een verbindend mechanisme; hij wordt altijd gebruikt om twee of meer elementen van RTL bij elkaar te brengen. 

In de brand movie komt de brand story als virtual reality ervaring tot leven. De film opent met een persoonlijke introductie van de voltallige directie van RTL, waarna de kijker letterlijk het verhaal van RTL ontdekt. De film laat zien dat RTL haar muren laat vallen, zich openstelt en…