Nieuw van de Belastingdienst

10-03-2017 (10:56) - Campagnes

Het is de Belastingdienst dit jaar gelukt om de aangifte vooraf completer in te vullen dan ooit. Maar zij willen de 8,6 miljoen belastingplichtigen in Nederland er wel op wijzen om alles nauwkeurig na te lopen. Want: ‘Wij kunnen ook niet alles weten.’


KesselsKramer vertaalde de boodschap (‘Kijk goed!’) vervolgens in een campagne, waarvan Smarthouse Films de TVC produceerde.

René Nuijens regisseerde de commercial: ‘Het script was reeds een sterk en simpel typisch KesselsKramer-idee. Maar de humor mocht niet al te dik erbovenop liggen, het moest subtiel en toch heel krachtig.

'Ik heb gekozen voor streetcasting en gezocht naar mensen die iets moois en eigens hebben, waardoor de film bijzonder en leuk wordt om naar te kijken.'


Credits

Klant:                     Belastingdienst
Namens klant:         Boudewijn Dominicus, Dorine de Wilde, Anke Veldhuizen
Bureau:                   KesselsKramer
Creative Director:   Gijs van den Berg
Creatives:               Rens de Jonge, Gijs van den Berg
Strategy:                 Olaf Kampman
Agency Producer:   Jaap Hermans
Production:             Smarthouse Films
Executive producer: Daniëlle Guirguis
Regie & fotografie:     René Nuijens
DOP:                       Dries Delputte
Edit:                       Will Judge
Post production:     Captcha!
Composer:               Theodore Vidgen
Sound:                     Post Office
Beeldbewerking: Magic Group Media