Amstel Bier nu zichtbaar uit vriendschap gebrouwen

29-09-2016 (11:21) - Campagnes

Amstel Bier introduceert een nieuw design voor alle verpakkingen. Het nieuwe design, ontwikkeld door VBAT, is een ode aan de rijke geschiedenis van het merk. De introductie van het nieuwe design gaat gepaard met de nieuwe campagne ‘Uit vriendschap gebrouwen’. 
 
Bram Westenbrink, Marketing Directeur: ‘In 1870 richtten Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy de Amstel Brouwerij op. We hebben de kenmerken van het uit vriendschap gebrouwen volmout bier altijd gekoesterd. De rijke historie van Amstel is als inspiratiebron gebruikt voor dit nieuwe design.’
 
Alle verpakkingen van Amstel ondergaan een make-over. Het bekende rood-witte Amstel logo staat nog steeds centraal op alle verpakkingen. Charles en Johannes speelden graag biljart, hier verwijzen de rode en witte bal in het Amstel Logo naar. Daarnaast probeert Amstel de passie voor het brouwen, de kwaliteitstraditie en de vriendschap van de oprichters te benadrukken op de nieuwe verpakkingen.