Nieuwe UEFA-campagne Heineken, DDB en W+K

18-02-2015 (09:23) - Campagnes

Om haar negende achtereenvolgende jaar als sponsor van de UEFA Champions League sponsorship te vieren, onthulde Heineken gisteren de door zowel DDB & Tribal Amsterdam als Wieden+Kennedy Amsterdam ontwikkelde mondiale ‘Champion the Match’-campagne. 

Een TVC van anderhalve minuut (W+K) is de start van de grote UEFA-campagne. ‘The Match’ toont hoe ver een voetbalfan wil gaan om een wedstrijd bij te wonen. Een digitale activatie - #ChampionTheMatch - is eveneens onderdeel van de campagne. 

DDB & Tribal Amsterdam is verantwoordelijk voor het digital en social deel. Tijdens de Champions League-wedstrijden zullen voetbalfans de kans krijgen om live met legendes zoals Ruud Gullit te tweeten en hen de oren van het hoofd te vragen. 

Tijdens de eerste wedstrijd op dinsdagavond 17 februari konden fans het duel tussen Parijs Saint Germain en Chelsea volgen en bespreken met Gullit. Voor elke wedstrijd zal er een andere voetballegende beschikbaar zijn via Twitter en de creative story worden gecreëerd door middel van online content op Heineken’s Twitter, Facebook en YouTube kanalen.