Nuon wil duurzamer imago

22-06-2015 (10:48) - Campagnes

Lemon Scented Tea zit achter de nieuwe campagne voor Nuon. Hierin laat men zien steeds meer duurzame energie op te wekken uit de Nederlandse zon, water en wind. 
 
Ook de bijzondere – maar vaak nog onbekende – duurzame verhalen van Nuon worden vertelt. ‘Zo maken we duidelijk dat Nuon een heel gedreven innovatieve speler is in de wereld van duurzame energie’, aldus Gijsbregt Vijn, managing partner van Lemon Scented Tea.
 
De campagne is onderdeel van de veranderstrategie die Lemon Scented Tea samen met Nuon heeft ontwikkeld. Ook speelt deze campagne direct in op een verandersuggestie vanuit klanten. Verder maakte het bureau de nieuwe tv-commercial waarin de duurzame projecten van Nuon een hoofdrol spelen. 
 
Tot slot heeft Lemon Scented Tea samen met Nuon het Dossier Duurzame Energie ontwikkeld, een platform vol artikelen, video’s en infographics over de wereld van duurzame energie. Hier vinden bezoekers antwoord op vragen als wat is groene stroom eigenlijk? Wat kan ik zelf doen? En hoe ziet de toekomst van duurzame energie er uit? 
 
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit Nuon: Ella Hollander-Jalil, Friso Westenberg
Creatie: Rogier Heijning, Yasmin Visser, Tom de Hooge
Strategie: Walter Kraus
Account: Pascalle van der Kroef, Nicole Nouwens, Orfee Goedkoop 
Regisseur: Arno Dierickx
Productie: Erwin van Rheenen 
Productie commercial: MINIBar