Ogilvy produceert WNF 3D-animatiefilm

24-04-2014 (08:35) - Campagnes

Het Wereld Natuur Fonds start een nieuwe campagne met de oceanen als thema. Om dit thema onder de aandacht te brengen, heeft het in samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam een 3D-animatiefilm geproduceerd. De animatiefilm dient als aftrap van de SEASTARS-campagne.
 
Na het ontwikkelen van het filmscript door Ogilvy & Mather, is er voor gekozen om de animatie te laten produceren door Not To Scale. Een internationale studio, die sinds kort ook gevestigd is in Amsterdam. Zij hebben de afgelopen maanden een film geproduceerd, onder begeleiding van de Franse directors Pierre & Bertrand, die mede door de details, stijl en lengte, uniek is in Nederland.
 
Het begeleidende lied dat bij de film hoort, heet ‘World Of Blue’. Dit muziekstuk is geschreven door Ogilvy & Mather en voorziet de film van extra lading. Het resultaat van de film is vanaf vandaag te zien op zowel tv, radio als online.
 
Klant: Wereld Natuur Fonds, Ellen Hendrix en Joost Hogenboom
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk, Rob Voortman, Bas Derks
Strategie: Heleen Hidskens
Account: Esther de Kok
Digital Producer: Jolly Banerjee
Animatiebureau: Not To Scale Amsterdam, directors: Pierre + Bertrand
Orkest: Guido’s Orchestra

Zang: Wyke van Weelden