Olifant in Rotterdamse halte

31-07-2014 (07:50) - Campagnes

Het is best schrikken, een tetterende olifant in hartje Rotterdam terwijl je rustig wacht op de tram of bus. Reizigers die in de halte plaatsnemen worden verrast door een olifant die tot leven komt op een digitaal scherm. Door middel van wind en geluid reageert de olifant op de bewegingen van mensen in de abri. 
 
In de abri op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam wordt een ware beleving gecreëerd. Op een groot digitaal scherm dat in de abri is gebouwd wordt een geanimeerde olifant getoond. Wanneer reizigers zich in de abri bevinden en er beweging wordt gedetecteerd, begint ook de olifant te bewegen en zwiept hij met zijn slurf heen en weer. 
 
Reizigers worden daarna verrast door de wind die de olifant uitblaast en het geluid van olifant-getrompetter, alsof hij op de reizigers reageert. Deze abri is een Nederlandse primeur, waarmee wordt aangetoond dat inzet van originele toevoegingen, zoals wind en geluid, op relatief eenvoudige wijze extra impact en interactie met de doelgroep kan genereren.
 
De campagne is een samenwerking tussen Exterion Media, Diergaarde Blijdorp en reclamebureau IN10.